Wat is de Week van de Werkstress?

De Week van de Werkstress is een jaarlijkse traditie voor bedrijven en voor de media; het staat bij hen in de agenda. Organisaties melden zich als deelnemer, organiseren activiteiten en ontvangen tips en tricks om te delen in hun eigen organisaties. Cijfers, verhalen en andere content brengen we naar buiten op vijf themadagen.

Er is een reeks aan activiteiten georganiseerd tijdens de Week van de Werkstress in 2019, van 11 tot en met 15 november. Hieronder staat meer informatie over de invulling van de thema’s op de vijf dagen van de week.

Logo Masterplan Maandag

Masterplan Maandag

Het is belangrijk om binnen de eigen organisatie bewust te kijken naar oorzaken van werkstress en oplossingen voor werkplezier. Doet de organisatie genoeg? Wat kan je samen en als individu doen? Op Masterplan Maandag zijn we hiermee aan de slag gegaan en hebben we iedereen aangemoedigd om samen een masterplan te maken voor meer werkplezier. Zo hebben werkgevers concrete handvatten om werkstress bespreekbaar te maken en hun eigen masterplan te maken.

Logo Deadline Dinsdag

Deadline Dinsdag

Deadlines en andere afspraken beperken de vrijheid en flexibiliteit die werknemers de broodnodige autonomie en werkplezier geven. Deadline Dinsdag bracht hier verandering in door in het kader van goed werkgeverschap deadlines tijdelijk weg te doen en werknemers de ruimte te geven om zelf hun dag in te delen.

Logo workout woensdag

Workout Woensdag

Veel bewegen, gezond eten en een goede werkplek dragen bij aan je weerbaarheid tegen werkstress en kan zelfs voor werkplezier zorgen. Daarom toverden we deze dag om in Workout Woensdag.  Deze dag organiseerden we ook een groot event met inspirerende bijdragen over het thema.

Logo Digital Detox Donderdag

Digital Detox Donderdag

Altijd en overal, thuis en op het werk bereikbaar zijn, is funest voor een goede werk-privébalans. Daarnaast kunnen de vele appjes, berichten en e-mails voor veel werkstress zorgen. Daarom organiseerden we op donderdag een Digital Detox waarbij we opriepen om de mobiele telefoon eens weg te leggen en besteden aandacht aan de relatie tussen het gebruik van smartphones en werkstress.

Logo Vrolijke Vrijdag

Vrolijke Vrijdag

Veel lachen en complimenten geven draagt bij aan een goede werksfeer en meer werkplezier. Op Vrolijke Vrijdag nodigden we bedrijven uit successen te vieren en een waarderingsrondje in te voeren.