Organiseer een week vol werkplezier tijdens de Week van de Werkstress
Van 11 tot en met 15 november vindt weer de jaarlijkse Week van de Werkstress plaats. Met activiteiten zoals Masterplan Maandag, Workout Woensdag en Digital Detox Donderdag worden organisaties aangemoedigd om ruimte te maken voor voldoende plezier op de werkvloer, ruimte voor ontwikkeling en/of uitdagingen binnen je werk. Doe je mee?
Waarom weer een Week van de Werkstress?
Deze week is relevanter dan ooit: meer dan een miljoen mensen in Nederland loopt namelijk jaarlijks het risico op een burn-out. Het doel van de Week van de Werkstress is om zoveel mogelijk werkende Nederlanders te laten inzien dat werkstress is te voorkomen.
Vijf dagen, vijf activiteiten
Elke dag wordt een toepasselijke activiteit georganiseerd voor deelnemende bedrijven:
- Masterplan Maandag: op deze dag wordt iedereen uitgenodigd om samen een masterplan te maken voor meer werkplezier.
- Deadline Dinsdag: een oproep aan werkgevers om deadlines tijdelijk weg te doen en werknemers de ruimte en flexibiliteit te geven om zelf hun dag in te delen.
- Workout Woensdag: organiseer een workout op jouw werk, denk bijvoorbeeld aan stoel squats, staand werken of een lunchwandeling. Bewegen draagt namelijk bij aan je weerbaarheid tegen werkstress.
- Digital Detox Donderdag: leg je mobieltje weg en gebruik deze dag om aandacht te besteden aan de relatie tussen het gebruik van smartphones en werkstress.
- Vrolijke Vrijdag: vier successen en voer een waarderingsrondje in. Want veel lachen en complimentjes draagt bij aan meer werkplezier.
Doe mee!
Ga naar de website van OVAL, meld je aan als deelnemer en gebruik de toolkit om invulling te geven aan de Week van de Werkstress in jouw organisatie!
Wat is de Week van de Werkstress?
De Week van de Werkstress is een jaarlijkse traditie voor bedrijven en voor de media; het staat bij hen in de agenda. Op de website van OVAL, die deze week organiseert, kan je een toolkit vinden waarmee je zelf aan de slag kunt om activiteiten te organiseren voor jouw organisatie. Zo bevat de toolkit posters om aandacht te vragen voor de Week van de Werkstress, een inspiratiebox met ideeën voor de invulling van een programma tijdens deze week en banners en logo’s die in de eigen communicatie gebruikt kunnen worden.