Campagne voor meer bedrijfsartsen

Te weinig mensen weten dat het beroep bedrijfsarts vele aantrekkelijke kanten heeft. Het vak biedt grote ontwikkelmogelijkheden en een kans om op meerdere niveaus in een dynamische omgeving aan de slag te gaan. De campagne ‘Bedrijfsarts worden. Het betere werk!’ geeft een moderne inkijk in het beroep.

Een bedrijfsarts is een geregistreerd sociaal-geneeskundig medisch specialist met interessant, uitdagend werk. Als bedrijfsarts maak je het verschil. Je beschermt en bewaakt de gezondheid van velen. Je bevordert de inzetbaarheid van mensen, tot aan het pensioen. Je bent vrij en ondernemend, actief op vele fronten, je blijft je ontwikkelen en je hebt uitstekende kansen op een goed betaalde baan.

De campagne Bedrijfsarts zet deze doelgroep terecht in de schijnwerpers. Meerdere ambassadeurs vertellen over hun werk, via onder andere blogs, vlogs en reportages, maar ook via Facebook, Instagram en LinkedIn. Ook maken de artsen tijd vrij voor meeloopdagen, kennismakingsgesprekken, voorlichting aan studieverenigingen en gastcolleges. De campagne is een gezamenlijk initiatief van beroepsvereniging NVAB, de brancheorganisaties KOM en OVAL en de opleidingsinstituten NSPOH en SGBO. Het ministerie van SZW heeft financiering beschikbaar gesteld en is actief supporter van de campagne.

Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten? Kijk dan op de website of lees het verhaal van Tanja Liefting!